Click here!Click here!

 

Содержание

Зміст

Contents

ЮНОСТЬ ИНВЕСТ

Киностудия Довженко

Награды

Кастинг

Пишите нам


 
 

ДОСЛІДЖЕННЯ

ІНТЕРАКТИВНЕ ОПИТУВАННЯ ГЛЯДАЧІВ

The editorial office of “the World of the Screen” magazine has conducted an interactive poll of readers as potential viewers of films. To one of the questions, “Would you like to see more Ukrainian films?” , 95% respondents replied “Yes”.

Сьогодні на кінопросторі України спостерігається «епідемія» закордонних фільмів найрізноманітніших жанрів. Завдяки інтенсивному розвитку засобів електронних комунікацій та відеорепродукційних технологій, глядач має змогу познайомитися з новинками кінематографа та порівняти режисерський задум з його реальним втіленням у кінострічку. Засилля імпортної кінопродукції (часто-густо низького гатунку) не може не турбувати вітчизняних кінематографістів.

Але щоб провадити свою політику в кінобізнесі, необхідно знайти відповідь на запитання, чому глядач дивиться ці фільми. Може тому, що більше дивитися нічого, чи тому, що це цікаво?

Редакція журналу «Світ екрану» провела інтерактивне опитування потенційних глядачів кінофільмів. Без претензій на глибокий аналіз відповідей, все ж таки бачиться можливим зробити деякі висновки щодо ситуації на кіноринку України сьогодні.

Опитування провадилося шляхом випадкового вибору. Довільно бралося число телефону з бази даних київської телефонної мережі і відбувалася розмова з абонентом. Аудиторія, що виказала зацікавленість, склала 1000 чоловік. Отже, було одержано 1000 повних анкет.

Час опитування — денні години.

Демографічний склад респондентів:
        жінки — 54%; чоловіки — 46%.

Вік респондентів:
        від 14 до 65 років.

Були запропоновані три запитання з можливими варіантами відповідей:

1. Чиї фільми переважно ви дивилися з вересня по листопад 2000 року?
    Варіанти відповідей:
    Українські. Російські. Інших країн.
2. Чи бажали б ви дивитись більше фільмів українських кінематографістів?
    Варіанти відповідей:
    Так. Ні.
3. Які жанри українського кіно, на вашу думку, повинні розвиватися в першу чергу?
    Варіанти відповідей:
    Комедія. Драма. Мелодрама. Фантастика.

Демографічний склад респондентів

Віковий розклад респондентів

Діаграма 1. Відповіді на запитання «Чиї фільми переважно ви дивились з вересня по листопад 2000 року?» у відсотковому співвідношенні.

Діаграма 2. Відповіді на запитання: “Чи бажали б ви дивитися більше фільмів українських кінематографістів?”

Діаграма 3. Відповіді на запитання: “Які жанри українського кіно, на вашу думку, повинні розвиватися в першу чергу?”

Діаграма 1, складена за відповідями на перше запитання, відображає таку закономірність: широка експансія російських телеканалів в українському телеефірі принесла хвилю «крутих» бойовиків, починаючи з «Ментів», «Агента національної безпеки» і закінчуючи повнометражними фільмами цього жанру. Росія швидко та вміло заповнювала відеоринок України.

На жаль, вітчизняний кінематограф вкотре не вистояв перед натиском сусіда, який диктував свої правила гри на теле-, кіно- і відеопросторі. Отже, у глядачів не було вибору — дивились те, що подавали росіяни. Український кінематограф продовжував «їхати» на безперервному показі на всіх телеканалах фільмів минулих років. І все ж 11 % глядачів дивилися ці стрічки!

Цікаво, що 59 % глядачів не надали значення, чиї фільми вони дивляться. З точки зору психології сприйняття і наступного усвідомлення побаченого, глядач обирає ті фільми, які на даний момент відповідають його внутрішній потребі, або ж надає перевагу якомусь певному жанру кіно. Тому інформація про виробників кінострічки у нього залишається поза увагою. Спрацьовує лише емоційне сприйняття.

Якщо розглядати цю діаграму в іншому ракурсі, то виявляється небезпечна тенденція: в Україні до цього часу відсутня цілісна програма популяризації українського та закордонного кінематографа, що, як наслідок, приводить до індеферентного сприйняття кіномистецтва.

Діаграма 2, побудована за відповідями на друге запитання, демонструє иайже одностайне бажання глядачів дивитись більше фільмів вітчизняного виробництва — різноманітних і якісних. Наскільки це бажання може бути відтворене в житті за нашої нестабільної економіки — це тема для обговорення на іншому рівні.

Відповіді на третє запитання (Діаграма 3) змушують серйозно задуматися ще над однією проблемою: чи не забагато бруду на наших екранах? Чи не занадто багато демонструється насильства, яке викликає у глядача внутрішній спротив? Мабуть, тому 22% опитуваних дали відповідь про бажання бачити комедію, 18% — драму, 11% — мелодраму, 11% — історичні фільми, а 10% — детективи. І лише 7% бажали б дивитися українські бойовики. Втішає те, що молодь вже наситилася «крутизною» і категорично вимагає розвитку інших жанрів українського кінематографа.


Отже, опитування виявило, що національний кінематограф повинен розвиватися попри нестабільність нашої економіки. Творці фільмів повинні враховувати бажання глядачів, які чекають на задоволення своїх інтересів. Інша справа: як довго їм ще чекати?